ساخت ورق طلا

طلا هم به دلیل زیبایی طبیعی خود و هم به این دلیل که می تواند به شکل های پیچیده و راضی کننده تبدیل شود و برای قرن ها درخشش و رنگ آن را حفظ کند ، ارزش زیادی دارد. طلا همچنین قابل انعطاف ترین فلزات است و از همان اوایل ثبت شده صنعتگران آن را به برگ نازکی کمتر از طول موج نور مرئی چکش می زنند ، در لبه زیر بالاترین میکروسکوپ نوری 1 / 250،000th اینچ یا 70 میلی متر نامرئی می شود . به دلیل این نازکی ، طلای کوبیده شده با خطوط سطح ماده ای که توسط دستگاه طلاکاری بر روی آن اعمال می شود – سنگ ، چوب ، شیشه ، چرم یا سایر مواد – با استفاده از چسب “اندازه” آب ، روغن ، سفید تخم مرغ مطابقت دارد یا سایر مواد مناسب. هنگامی که مهارت استفاده می شود ، ماندگاری برگ طلا از ماسک صورت و موارد مومیایی حاکمان مصر باستان مشهور است که با مبلمان و تزئینات طلاکاری شده خود با شکوه جلوه می کنند. این نمونه ها و نمونه های دیگر طلای ضرب و شتم از دوران باستان ، که در موزه های سراسر جهان حفظ شده است ، از هر نظر قابل مقایسه با برگ طلای امروزی است که با همان روش ها در سنت شکسته صنایع دستی ضرب طلا تولید شده است.   به جای سنگ گرد گردهای طلای امروزی امروزه در اکثر مراحل با کمک چکش چدن با شافت چوبی از ماشین آلات برای اتمام مرحله نهایی استفاده می شود. برای ساختن ورق طلا سه مرحله جداگانه از ضرب و شتم مورد نیاز است ، و مهارت زره کوب ها تا حد زیادی در کنترل چکش در طی روند نهایی ضرب و شتم است. در این فرایند ، طلاکوب باید با دقت الگوی ضربات را بزرگتر کند تا مساحت فزاینده طلا را دنبال کند زیرا در زیر چکش به بی نهایت نازک و مانند فیلمی که قادر به گسترش آن است حرکت می کند. در حالی که او ضرب طلا را می زند ، باید دائماً درجه حرارت پوست ناشی از ضربه ضربات چکش را در ذهن داشته باشد و به گسترش طلا کمک کند. با این حال ، پوست ها نباید بیش از حد گرم شوند ، در غیر این صورت تحریف می شوند و طلا مختل می شود. بنابراین ، بزرگترین مهارت و تجربه طلاهای طلا در این مرحله سوم و آخر ضرب و شتم معروف به “قالب” که 3 ساعت و نیم طول می کشد ، فراخوانده می شود.   طلا از بازرگان شمش به شکل “دانه” دریافت می شود. این در یک بوته ذوب شده ، سپس به میله ریخته می شود و به روبانی که از آن مربع ها برای ضرب و شتم در سه مرحله اول بریده می شود ، می غلطند. برای اولین ضرب و شتم ، این مربعهای طلا بین ورقهای کاغذ مخصوص مونتگلفیر قرار می گیرد ، 200 قطعه “برش” ایجاد می کند که در آن پس از 30 دقیقه در زیر ضربات چکش اندازه آنها افزایش می یابد و ضخامت آنها کاهش می یابد. سپس آنها را به قطعات تقسیم می کنند تا ضرب و شتم دوم 50 دقیقه ای را که به عنوان “مضراب” شناخته می شود ، فراهم کنند. این ماده از ملینکس مخصوص آسیاب شده ساخته شده است. میراگر در همان فرآیند برش زده می شود و پس از اتمام ، مربع ها دوباره کوارتر می شوند و سپس در ضرب و شتم نهایی معروف به “قالب” قرار می گیرند. قالب مورد ضرب و شتم قرار می گیرد و تقریباً پس از سه ساعت و نیم می توان از طریق شفافیت مساوی در مرکز هر برگ مشاهده کرد. برگ طلا در حالت کمال و ظرافت نهایی خود اکنون توسط زنان کارگری به نام “برش” از پوست گرفته شده است. این برش وظیفه پیچیده ای دارد که هر حرکت برگ را جداگانه روی بالشتک پوست گوساله قرار می دهد با حرکات ماهرانه و کمی نفس نفس زدن و با کمک انبرهای شمشاد. او سپس ابزاری به نام “واگن” را در دست راست خود گرفت – یک قاب شمشاد سبک که دارای دو چاقو عصای چوب خیزران است که 80 میلی متر از هم جدا شده است – و آن را به آرامی از طریق برگ تمام شده به هر دو جهت می کشد ، بنابراین لبه های خشن ضرب شده را جدا می کند برگ و ترک یک مربع 80 میلی متری روی بالشتک. این را او با انبر شمشاد بلند می کند و روی یک ورق دستمال کاغذی در کتاب می گذارد که هنگام پر شدن 25 برگ طلا در آن قرار دارد. هنگامی که برش مربع برگ طلا را “رزرو” کرد ، با استفاده از یک نفس نرم و برافزاینده روی لبه های ناهموار ، آنها را درون ظرف زیر بالشتک دمیده تا برای ذوب شدن و استفاده بیشتر جمع شود. برگ طلای تمام شده در کتابهای 25 برگه فروخته می شود. 250،000 برگ از این برگها روی هم انباشته شده فقط 1 اینچ ضخامت دارند. کنار هم قرار می گیرند نواری به طول بیش از 12 مایل ایجاد می کنند. کتابهایی” که برگ طلا در آنها فروخته می شود از کاغذهای دستمال کاغذی مخلوط شده برای جلوگیری از چسبیدن طلا به کاغذ است. در جاهایی که قرار است از ورق طلا برای استفاده در فضای باز استفاده شود – اگر بدون پشتوانه ای با کمترین جریان هوا برداشته شود – ورق های دستمال کاغذی تا اندازه ای بزرگتر از ورق طلا ، در صفحات کتاب های موجود پر شده قرار می گیرند. از آنجا که این کاغذهای انتقال دندانه دار نیستند ، برگ با فشار در یک پرس به آنها می چسبد ، بنابراین طلاکاری را قادر می سازد تا آنها را در فضای باز به راحتی کنترل کند. برای كاهش تلاش برای ضرب و شتم ، توجه لئوناردو داوینچی 500 سال پیش به احتمال وجود دستگاهی برای ضرب طلا جلب شد ، اما هیچ مدرکی از موفقیت سنجیده نشده است. با این حال آثار هنری اصلی او این کار را کردند. با این حال ، با استفاده از دستگاه های مدرن علمی ، آزمایش چندین سال این روش را پیدا کرد. ضرب و شتم با دست با یک سری چراغ های چسبانده شده بر روی چکش ، بازو و مچ یک کوبنده به صورت عکاسی طراحی شده است. از نتایج ، طراحی برای انتقال حرکات ضمنی در اقدامات انسانی صنایع دستی به عملکرد اتومات تکامل یافته است. در نتیجه یک باتری چکش مکانیکی رایانه ای – ضرورتاً کنترل شده و توسط دستگاه های زرهی دستی ماهر کنترل می شود – در تولید ورق طلا با کیفیت کاملاً برابر با گذشته کمک می کند. پس از هر ضرب و شتم ، ضربات طلا پوست را با یک پودر پرتغال (گچ کلسینه شده) تمیز کرده و در یک پرس داغ خشک می کنیم. سپس رطوبت با فرایند پایین آمدن کنجکاوی موسوم به “پرواز” از روی پوست از بین می رود تا پوست از یکدیگر جدا شود.   نقره ، پلاتین و پالادیوم را می توان در برگ کوبید اما کمتر از آلومینیوم استفاده می شود ، که مزیت ارزان قیمت است و از ویژگی های نقره زرد است. فلزات غیر از طلا قابلیت انعطاف پذیری کمتری دارند و بنابراین نمی توان آنها را به همان اندازه نازک زد. طلا مورد سنجش قرار می گیرد یعنی خلوص آن در قیراط مشخص می شود (در اصل نوعی لوبیا است) که 24 عدد نشان دهنده طلای خوب است که از آن برگ برای تذهیب مجسمه ها ، کلیساها ، ساختمانهای عمومی ، دکل ها و بدنه کشتی ساخته می شود ، کالسکه ها ، سنگ قبرها ، پره های هوا ، ساعت ها ، سپرهای هرالدیک و علائم در فضای باز که فلزات دیگر لکه دار می شوند.      

دیدگاهتان را بنویسید

منو اصلی

چگونه میتوانم کمکتان کنم؟ (واتزاپ)